Dla kogo reklama na Instagramie? Zobacz jej przeznaczenie i korzyści

Instagram to dzisiaj niewątpliwie jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, który ma miliony użytkowników na całym świecie. Prowadzone na nim działania reklamowe mogą być więc atrakcyjnym sposobem na zyski. Dla kogo przeznaczona jest reklama na Instagramie? Jak się ona odbywa? Jakie daje korzyści?

Reklama na Instagramie – kiedy warto?

Serwis społecznościowy jak Instagram skupia się przede wszystkim na publikowaniu zdjęć, filmów, animacji i serii tych materiałów w formie tak zwanych rolek. Są one również opatrzone treścią w formie postu, pod którym można umieszczać komentarze. Ważnym elementem serwisu są też hashtagi, które odnoszą się do słów kluczowych stosowanych do oznaczanie wpisów.

Obecnie reklama na Instagramie to jedna z najczęściej wybieranych metod reklamowych, która pozwala na osiągnięcie kapitalnych wyników wielu firmom. Kiedy warto ją wybrać?

Przede wszystkim Instagram doskonale nada się dla firm, które oferują produkty lifestylowe, które doskonale nadają się do promocji przez obrazy i filmy. Kosmetyki, ubrania, wyposażenie domu, produkty spożywcze, ale też elektronika to tylko wybrane rodzaje produktów, jakie świetnie reklamuje się na Instagramie.

Oczywiście, reklama na Instagramie nie jest ograniczona tylko i wyłącznie do tego typu produktów, ponieważ można również reklamować na niej szeroką gamę innych artykułów oraz usług, wykorzystując efektowną formę zdjęć i filmów, by wzbudzać zainteresowanie i zachęcać do skorzystania z oferty.

Jak prowadzi się reklamę na Instagramie?

Promocja prowadzona na portalu jak Instagram odbywać może się dwutorowo:

Prowadzenie konta na Instagramie

To podstawa w realizacji działań reklamowych w tym właśnie serwisie. Stworzenie własnego konta i regularne publikowanie na nim wpisów pozwala na przyciągnięcie uwagi, zaangażowanie fanów oraz na poszerzanie zasięgów.

Warto zatem regularnie umieszczać na Instagramie nowe wpisy, na przykład dotyczące nowości w ofercie, promocji, prezentacji produktów i usług, wpisy okolicznościowe, odnoszące się do bieżących wydarzeń. Świetne efekty daje też organizowanie różnych wydarzeń, na przykład konkursów z nagrodami, publikowanie kodów rabatowych.

Korzystanie z płatnych metod reklamy na Instagramie

Serwis społecznościowy jak Instagram ma również własny program reklamowy, który pozwala na prezentowanie wpisów sponsorowanych użytkownikom.

Wtedy można dotrzeć ze swoimi wpisami do znacznie szerszego grona odbiorców, aby w ten sposób promować swoje produkty czy usługi i pozyskiwać nowych klientów. To bardzo skuteczna metoda promocji.

Reklama na Instagramie – samemu czy z agencją?

Aktualnie przedsiębiorstwa mogą nie tylko prowadzić działania reklamowe na Instagramie we własnym zakresie, ale także mogą wybrać pomoc agencji reklamowych.

W przypadku wyboru agencji reklama na Instagramie będzie wtedy obejmowała zarówno stworzenie konta, jak i jego prowadzenie, gdy nie zostało ono jeszcze założone. Dodatkowo firma może też zaprojektować i poprowadzić skuteczną kampanię reklamową z użyciem płatnego systemu reklamowego.

 

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 + 5 =